Manolo Blahnik, luksusowa marka butów, zdobyła prawo do używania swojej nazwy w Chinach po długoletniej batalii prawnej – pisze bbc.com.
Jak czytamy, marka nie działała w Chinach od ponad dwudziestu lat, po tym jak lokalny biznesmen Fang Yuzhou zarejestrował znak towarowy „Manolo & Blahnik” i sprzedawał pod tą nazwą swoje produkty.
19 lipca 2022 roku firma, której nazwa pochodzi od hiszpańskiego założyciela Manolo Blahnika, poinformowała w oświadczeniu, że wygrała sprawę w Najwyższym Sądzie Ludowym Chin – podaje źródło.
Bbc.com zauważa, że Chiny mają zasadę „pierwszego zgłoszenia” dotyczącą znaków towarowych, co oznaczało, że roszczenia Fanga do nazwy w 1999 roku były przez długi czas postrzegane jako silniejsze niż Manolo Blahnika. Jak czytamy, prawo to w 2019 roku zostało nieco zmienione i zostało dostosowane do międzynarodowych standardów.
Produkty marki Manolo Blahnik były dostępne dla chińskich konsumentów tylko za pośrednictwem zewnętrznych platform internetowych oraz regionalnych sklepów w Japonii, Hongkongu, Singapurze, Malezji, Tajwanie i Korei Południowej – czytamy dalej.
Marka planuje rozpocząć sprzedaż butów w Chinach w przyszłym roku – podaje źródło za Financial Times. (bs)