środa, 14 maja, 2025
Strona głównaAktualnościManual to nie wszystko, czyli o czym jeszcze warto pamiętać przygotowując się...

Manual to nie wszystko, czyli o czym jeszcze warto pamiętać przygotowując się do kryzysu

Wśród osób nie mających na co dzień do czynienia z sytuacjami kryzysowym często panuje opinia, że dobrze przygotowany „manual” w krytycznym momencie wystarczy, by uporać się z zagrożeniem komunikacyjnym. Firmy chcące dobrze przygotować się do kryzysu dopytują też o procedury przepływu kontaktu czy symulacje i szkolenia, szukają odpowiedzi na pytanie, jak sprawnie formować sztab kryzysowy, z kim i w jakiej kolejności się komunikować.

Jeśli kryzys ma być dobrze i sprawnie zarządzany, odpowiednie procedury to jednak nie wszystko. Każda instytucja, chcąca dobrze poradzić sobie z komunikacją w kryzysie, poza merytoryką, powinna zadbać również o narzędzia nieco bardziej prozaiczne, a jednak niezbędne do prowadzenia komunikacji w sposób systematyczny. Jak? Przygotowując odpowiednio wcześniej takie elementy, które pozwalają usystematyzować pracę, zabezpieczyć kanały komunikacji przed przeciążeniem, a przede wszystkim oszczędzić czas. Mogą to być m.in.:

  • Sala konferencyjna z niezbędnym wyposażeniem (systemem do telekonferencji, dobrym łączem internetowym, komputerami, TV z podglądem na kanały informacyjne) – tzw. crisis room, w którym sztab kryzysowy może bez zakłóceń pracować i podejmować kolejne decyzje.
  • „Dark sites” – strony internetowe z gotowymi komunikatami, wymagającymi jedynie uzupełnienia w zależności od rodzaju kryzysu, na co dzień niewidoczne, w razie potrzeby udostępniane w sieci jednym kliknięciem myszki.
  • Dodatkowe infolinie wraz z obsługą.
  • Lista wszystkich niezbędnych kontaktów, zawierających nie tylko namiary do członków sztabu kryzysowego czy kluczowych liderów opinii, ale także wszystkich pracowników / podwykonawców, których działanie może okazać się potrzebne (np. informatyków, pracowników recepcji, kierowców, ochrony etc.).

Sprawna komunikacja to absolutna podstawa zarządzania kryzysem. Uprzednio przygotowane merytoryczne plany są równie ważne jak narzędzia, których w takich chwilach nie powinno zabraknąć. Warto pamiętać o tym, jeszcze zanim zagrożenie przerodzi się w kryzys. Jak przygotować wszystkie elementy niezbędne do sprawnego zarządzania sytuacja kryzysową? Opowiem na szkoleniu „PR kryzysowy„, już 31 stycznia! Zapisz się już teraz!

Magda Zwolińska
Account Director
Lighthouse Consultants


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj