sobota, 11 stycznia, 2025

Marka emocjonalna

„Emocje są efektem latami wypracowywanego wizerunku danej marki, który w przypadku aut tworzy się przede wszystkim dzięki takim faktom, jak zwycięstwa w rajdach i wyścigach oraz dobre wyniki w rankingach niezawodności i ich odpowiedniemu nagłaśnianiu ” – mówi Kinga Lisowska, menadżer ds. public relations w MMC Car Poland. Dalej w Briefie czytamy, że zdaniem Lisowskiej istotne są emocje, przez pryzmat których klienci postrzegają markę.  Klienci rzadko porównują oferty. Opierają się raczej na tym, co im się wydaje, że wiedzą o marce – mówi Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play.

W takiej sytuacji klienci coraz częściej kierują się motywami emocjonalnymi, na przykład postrzeganym wizerunkiem operatora, czy atrakcyjnością jego kampanii reklamowych – wspomina Arkadiusz Marszałek, dyrektor departamentu marki, mediów i komunikacji w Grupie TP.

Aleksander Koczy, dyrektor kreatywny agencji Salt&Pepper Brand Design, zauważa natomiast, że działania wizerunkowe muszą być cały czas obecne, także w kampaniach produktowych. „Marketerzy z branż określanych jako racjonalne, często łączą działania budujące wizerunek marki z promowaniem konkretnej oferty” – dodaje. „To nie są sprzeczne cele, w końcu markę buduje się również poprzez produkt” – twierdzi Bartosz  Niemczak, menadżer ds. marki w departamencie marketingu i PR Alior Banku. (rg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj