Brytyjski Urząd ds. Standardów w Reklamie (Advertising Standards Authority – ASA) nakazał marce Nasty Gal wycofanie trzech spotów telewizyjnych z udziałem modelki, która wygląda, jakby miała „niezdrową niedowagę” – podaje bbc.com. ASA otrzymało 22 skargi od widzów, którzy uznali, że reklamy były „społecznie nieodpowiedzialne” – czytamy dalej.
W swoim orzeczeniu urząd uzasadnił, że niektóre sceny reklam zwracały uwagę na zbytnią szczupłość modelki. „Uznaliśmy, że w tych scenach pokazano niezdrową niedowagę modelki i w związku z tym stwierdziliśmy, że reklamy są nieodpowiedzialne” – źródło przytacza fragment orzeczenia.
Marka Nasty Gal wyjaśniła, że kobieta występująca w reklamie nosi ubrania w brytyjskim rozmiarze 8, a jej wskaźnik masy ciała (BMI) jest w normie – czytamy.
Firma skomentowała decyzję ASA. „Chcemy zrobić wszystko co w naszej mocy, by promować akceptację i różnorodność ludzkiego ciała. Pracowaliśmy z tą modelką wiele razy, a reprezentuje ją jedna z najlepszych agencji na świecie, w której priorytetowe jest zdrowie modelek” – bbc.com cytuje fragment oświadczenia.
Marka modowa dodała również, że „atletyczna budowa” kobiety jest zgodna z wytycznymi NHS (National Health Service – przyp. red.), ale po otrzymaniu zawiadomienia od ASA natychmiast wycofała reklamy – podaje źródło. (pp)