piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMarka modowa Nasty Gal musiała wycofać reklamy z powodu zbyt szczupłej modelki

Marka modowa Nasty Gal musiała wycofać reklamy z powodu zbyt szczupłej modelki

Brytyjski Urząd ds. Standardów w Reklamie (Advertising Standards Authority – ASA) nakazał marce Nasty Gal wycofanie trzech spotów telewizyjnych z udziałem modelki, która wygląda, jakby miała „niezdrową niedowagę” – podaje bbc.com. ASA otrzymało 22 skargi od widzów, którzy uznali, że reklamy były „społecznie nieodpowiedzialne” – czytamy dalej.

W swoim orzeczeniu urząd uzasadnił, że niektóre sceny reklam zwracały uwagę na zbytnią szczupłość modelki. „Uznaliśmy, że w tych scenach pokazano niezdrową niedowagę modelki i w związku z tym stwierdziliśmy, że reklamy są nieodpowiedzialne” – źródło przytacza fragment orzeczenia.

Marka Nasty Gal wyjaśniła, że kobieta występująca w reklamie nosi ubrania w brytyjskim rozmiarze 8, a jej wskaźnik masy ciała (BMI) jest w normie – czytamy.  

Firma skomentowała decyzję ASA. „Chcemy zrobić wszystko co w naszej mocy, by promować akceptację i różnorodność ludzkiego ciała. Pracowaliśmy z tą modelką wiele razy, a reprezentuje ją jedna z najlepszych agencji na świecie, w której priorytetowe jest zdrowie modelek” – bbc.com cytuje fragment oświadczenia.

Marka modowa dodała również, że „atletyczna budowa” kobiety jest zgodna z wytycznymi NHS (National Health Service – przyp. red.), ale po otrzymaniu zawiadomienia od ASA natychmiast wycofała reklamy – podaje źródło. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj