Marka kosmetyków i akcesoriów samochodowych Moje Auto przeszła rebranding, w ramach którego zmieniono jej logo oraz wygląd oferowanych przez nią produktów. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać, że firma podąża za światowymi trendami panującymi w branży motoryzacyjnej, zaznaczać innowacyjność marki, a także propagować bezpieczeństwo na polskich drogach: „jest analogią do zadbanego samochodu, a w szczególności czystych szyb, świateł, lusterek i wszystkich innych elementów samochodu, o które należy dbać, aby móc podróżować bezpiecznie” – czytamy w informacji prasowej.
Logo marki zostało odświeżone i zachowane w bardziej minimalistycznej koncepcji, by poprawić jego widoczność i dostosować je do rozwijającej się digitalizacji handlu – wyjaśnia Norbert Oruba, specjalista ds. marketingu internetowego firmy. Jego zdaniem dotychczasowa identyfikacja marki dobrze zakorzeniła się na rynku i w pamięci odbiorców. „Chcieliśmy uprościć każdy element, ale w taki sposób, by efekt finalny nie był zbyt drastyczny. Uważam, że wprowadzonymi modyfikacjami osiągnęliśmy zamierzony efekt, a dodatkowo wprowadziliśmy w tożsamość wizualną trochę nowoczesności” – dodaje Oruba.
Jak zauważają przedstawiciele marki, aktualny rebranding jest już drugim w jej piętnastoletniej historii. Poprzednia identyfikacja służyła firmie przez dziesięć lat.
W prace nad nową identyfikacją wizualną zaangażowany był także ambasador marki Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny rajdowy mistrz Europy i czterokrotny rajdowy mistrz Polski. „Nieustannie rozszerzana oferta produktowa, rebranding oraz propagowanie bezpieczeństwa, co dla mnie jako kierowcy i kierowcy rajdowego jest szczególnie ważne, to czynniki, które napawają mnie pewnością, że współpracuję z najlepszymi” – mówi Kajetanowicz.
Rebranding rozpoczął się jeszcze w sierpniu 2018 roku od opracowania nowej koncepcji identyfikacji – stworzenia nowego logo, strony internetowej, wizerunku marki w mediach społecznościowych oraz przygotowania nowych etykiet dla około 100 produktów. Zmieniona identyfikacja wizualna była wprowadzana stopniowo od połowy stycznia 2019 roku do początku kwietnia.
W związku z zakończeniem procesu rebrandingu marka Moje Auto planuje działania promocyjne w kanałach offline, m.in. przez udział w targach i przygotowanie nowych gadżetów reklamowych. W przestrzeni cyfrowej marka zamierza z kolei promować produkty w nowej szacie graficznej we współpracy z Kajetanem Kajetanowiczem, zwracając także uwagę na bezpieczeństwo na polskich drogach.
Za nową identyfikację wizualną oraz przeprowadzenie rebrandingu odpowiada wewnętrzny dział marketingu marki Moje Auto. (bm)