Marka odzieżowa KA Design chciała przywrócić pierwotne znaczenie symbolu swastyki. Na swoich ubraniach umieściła więc znak w tęczowych barwach. Nie spotkało się to jednak z przychylnymi reakcjami odbiorców – opisuje bbc.com.
Jak czytamy, na białych bluzach i koszulkach firmy nadrukowano tęczową swastykę. Produkty sprzedawane były na platformie Teespring. Marka chciała w ten sposób „odczarować swastykę” i sprawić, by symbol ten był postrzegany jako znak „miłości i pokoju” – podaje źródło.
Firma na Facebooku zamieściła też film promujący odzież i wyjaśniający filozofię związaną z nową linią odzieżową – czytamy.
Pomysł ten nie spodobał się jednak internautom, którzy ostro skrytykowali takie wykorzystanie znaku. Na Twitterze podkreślali m.in., że jest to „obrzydliwe” i „obraźliwe” – czytamy dalej. Od czasów II wojny światowej swastyka jest bowiem jednoznacznie kojarzona z nazizmem. Mimo że wcześniej faktycznie oznaczała szczęście i pomyślność – szczególnie w Azji, gdzie nadal przez niektórych jest w ten sposób postrzegana – podaje źródło.
Źródło: twitter.com/ElizSchumacher
Jak czytamy, produkty zostały szybko usunięte z platformy Teespring. Później firma zastąpiła swastykę symbolem anty-swastyki – na ubraniach znalazł się przekreślony znak. (mb)
Zdjęcie główne: screen bbc.com za Teespring.com