Your KAYA – polska marka oferująca produkty do higieny intymnej – z okazji Dnia Ojca (obchodzonego 23 czerwca) rozpoczęła kampanię, w której chce pomóc ojcom w rozmowach z córkami na temat dojrzewania. Akcja ma zachęcić ojców do zaangażowania się w życie dorastających córek i szczególnie wesprzeć tych, którzy samotnie wychowują dziewczynki.
W ramach kampanii powstał facebookowy chatbot, który pokazuje symulację rozmowy ojca z dojrzewającą córką. „Czy trzeba wyjmować tampon do sikania? Czym różni się wkładka higieniczna od podpaski? Jak leczyć bóle miesiączkowe?” – między innymi z takimi pytaniami ma sobie poradzić wirtualny ojciec. Marka będzie też w rozmowie udzielać porad w razie potrzeby.
Działania obejmą także publikację edukacyjnych treści w mediach społecznościowych – na profilach marki na Facebooku i Instagramie. W projekt zaangażowani są także instagramowi influencerzy oraz tiktokerzy tacy jak @muapolina @fagatkaaa czy @juliazugaj.
„W Dzień Ojca pomyśleliśmy zwłaszcza o tych, którzy samotnie wychowują córki i nie zawsze są przygotowani na rozmowę o miesiączce. Postanowiliśmy dać im narzędzie, dzięki któremu będą czuli się pewniej i zdobędą trochę informacji, ale w prosty i przystępny sposób. Oczywiście zachęcamy do tej rozmowy wszystkich innych, bo nie ma absolutnie żadnych powodów, by dla kogokolwiek okres był tematem tabu i by otaczać go jakąś tajemnicą” – mówi Kaja Rybicka, współzałożycielka marki.
Kampanię stworzono we współpracy z agencją kreatywną Must Be Loud oraz platformą KODA bots. (mb)