Po fali krytyki w mediach słynna marka cukierków zmienia strategię komunikacji.
23 stycznia 2023 roku na na Twitterze marki cukierków M&M’s pojawiła się informacja prasowa na temat znaczącej zmiany:
„W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy kilku zmian w naszych ukochanych cukierkach. Nie byliśmy pewni, czy ktoś to zauważy. A już na pewno nie sądziliśmy, że podzieli to internet. Teraz to rozumiemy – nawet buty cukierka mogą tworzyć podziały. Co było ostatnią rzeczą, której M&M’S chciał, bo przecież chodzi nam o łączenie ludzi. Dlatego zdecydowaliśmy się na nieokreśloną przerwę w pracy z dotychczasowymi twarzami naszych cukierków. Na ich miejsce z dumą przedstawiamy rzeczniczkę, z którym Ameryka może się zgodzić: ukochaną Mayę Rudolph. Jesteśmy pewni, że pani Rudolph będzie orędowniczką siły zabawy, aby stworzyć świat, w którym każdy czuje, że należy do niego”.
Jest to odpowiedź na liczne kontrowersje, które w Internecie wywoływał fakt płci, kolorów i wyglądu poszczególnych cukierków – zarówno ze strony lewicowych, jak i prawicowych mediów w Ameryce – informuje edition.cnn.com.
Przykładem jest historia związana z wprowadzeniem do mediów fioletowego cukierka – Purple. Był to jeden z elementów kampanii z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Kolor fioletowy dołączył wtedy do limitowanej paczki wraz z zielonymi i brązowymi cukierkami M&M’s.
Pomysł ten wywołał krytykę ze strony m.in. Fox News. Marta MacCallum, dziennikarka, powiedziała wówczas: „Jeśli to według was jest kolor, który kojarzy się z feminizmem, to martwię się o was. Myślę, że to sprawia, że Chiny ośmielają się przejmować złoża minerałów na całym świecie, podczas gdy wy skupiacie się dalej na dawaniu ludziom własnego koloru M&M’s” – przypomina źródło.
Twitter/mmschocolate