60 proc. respondentów jest zdania, że pomiar zwrotu z inwestycji wciąż jest dla nich największym wyzwaniem – czytamy w prdaily.com.
To wnioski z badania firmy Constant Contact, które portal przedstawił w postaci infografiki. Twórcy pytali specjalistów ds. mediów społecznościowych o sposób, w jaki analizują swoje działania w sieci.
Wyniki mówią wprost: w sferze mierzenia ROI jeszcze dużo pracy przed nimi. Tylko 21 proc. badanych przyznaje bowiem, że robi to z powodzeniem. Być może powodem jest fakt, że aż połowa ankietowanych przyznała, że tego typu analizy faktycznie przekładają się na strategię przedsiębiorstwa. Jak to usprawnić? Autorzy badania w dalszej części przedstawili swoje wskazówki. Jedną z nich ma być mierzenie tego, co ważne, a nie tylko łatwe do sprawdzenia. „Same dane nie wystarczą. Potrzeba głębszej analizy, by dowiedzieć się, co oznaczają”. Z pomocą przyjdą tu także wskażniki e-mail marketingowe: klikalność, czas spędzony na odczytywaniu wiadomości, współczynnik odrzuceń lub zaznaczenie przed odbiorcę opcji nadużycie czy spam. Jeśli mówimy o zwiększeniu efektywności w mediach społecznościowych autorzy radzą z kolei, by uwzględnić liczbę udostępnień, nie polubień. Istotne przy wyliczeniach są też przekierowania z portalu społecznościowego do strony www.
Kolejną rzeczą będzie sporządzenie zarysu krótko – i długoterminowych celów i śledzenia ich na różnym etapie.
„Pamiętajmy, że żadne statystyki nie są przydatne, jeśli nie wiążą się z tym, co dzisiaj robiliśmy w pracy” – dopowiada z kolei Nicola Ray, ekspert z modernb2b.com, poproszona o komentarz do badania. (mw)
Kliknij w infografikę, aby powiększyć.