poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMarki na festiwalach: nie brakuje kreatywności, ale rynek eventowy jest słabej kondycji

Marki na festiwalach: nie brakuje kreatywności, ale rynek eventowy jest słabej kondycji

„Dzisiejszy konsument chce być angażowany. Są marki, które doskonale to rozumieją i które z okazji bytności na festiwalu chcą pokazać się z jak najlepszej strony, robiąc rzeczy wyjątkowe” – stwierdza Łukasz Napora, Head of Marketing i PR Festiwalu Audioriver, na łamach Media i Marketing.

Marki coraz lepiej dostosowują się do wymagań pokolenia Y – wynika z raportu sporządzonego przez agencję Frukt. „Marki nie ograniczają się do epatowania wyłącznie swoim logo, ale pozwalają uczestnikom być kreatywnymi, dając do ręki swoje narzędzie i promując rym samym nadrzędne wartości dla tego pokolenia, jakimi są: wolność, innowacja, zabawa i poczucie wspólnoty” – czytamy w magazynie. Jednak jest także wiele negatywnych przykładów firm, które przegapiły moment zmiany strategii marketingowej, stojąc w miejscu i decydując się jedynie na zrobienie z miasteczka festiwalowego miejsca, gdzie królują bannery czy balony z ich logo. Ta strategia jest coraz bardziej nieskuteczna” – komentuje Napora.

Firmom pomysłów nie brakuje. Przykładem może być T-Mobile, które podczas festiwalu zorganizowało przestrzeń wypełniona muzyką, grami oraz zabawami, angażującymi uczestników imprezy. Wykazał się również Red Bull, który sponsorował Targi Muzyczne, gdzie polskie firmy mogły się zaprezentować bez dodatkowych kosztów.

Organizacja festiwalu to zadanie skomplikowane, bo bardzo nieprzewidywalne. Jak zaznacza Łukasz Ostaszewski, Managing Director Play, istotne jest założenie wielu możliwych scenariuszy, które mogą się wydarzyć. Szczególnie że problemy mogą zacząć się już przy współpracy z organizatorami, marketerami a agencjami. „Funkcjonuję na rynku eventow od kilkunastu lat i muszę przyznać, że rynek jest w słabej kondycji. Agencje eventowe zawsze popędzane przez klienta, zwykle z niewystarczającym budżetem na porządną produkcję, robią, co mogą, aby w pierwszej kolejności zadowolić klienta. Dlatego wiele obszarów jest pomijanych lub niedofinansowanych” – podkreśla Sławomir Nowaczewski, Managing Director Rochstar Events. (kg)

 


Sprawdź moduł internetowego kursu PR-u | Planowanie i organizacja eventów


 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj