14 lutego 2018 roku premierę miała polska edycja magazynu „Vogue”. Dzień wcześniej zaprezentowano okładkę czasopisma, która natychmiast wywołała w sieci burzliwą dyskusję.
Na okładce pierwszego numeru znalazły się dwie polskie modelki – Anja Rubik i Małgorzata Bela, pozujące na tle czarnej wołgi i otoczonego mgłą Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Zdjęcie wykonał niemiecki fotograf Juergen Teller. Reakcje na tę okładkę były bardzo zróżnicowane.
Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, w dniach 13-14 lutego w internecie pojawiło się blisko 4 tys. wzmianek na temat „Vogue Polska”, których zasięg wyniósł ponad 21 mln. Najwięcej publikacji pojawiło się na Twitterze (37 proc.), zaraz za nim znalazł się jednak Instagram (35 proc.), a 20 proc. wzmianek pochodziło z Facebooka.
Szerokie zainteresowanie nowym magazynem na rynku postanowiły wykorzystać też firmy. Poniżej kilka przykładów działań realtimemarketingowych związanych z premierą polskiego „Vogue’a”.
Źródło: facebook.com/mytaxi.compl
Źródło: facebook.com/RunmageddonPL
Źródło: facebook.com/AGH.Krakow/
Źródło: facebook.com/GrantsWhiskyPolska
Źródło: facebook.com/coffeedeskpl
Źródło: facebook.com/ModlinBus
Źródło: facebook.com/legrandbikes
Źródło: facebook.com/zlotepaluszki
Źródło: twitter.com/SolgazPolska
Źródło: facebook.com/WaveloKrakow/
Źródło: facebook.com/onetrano
Źródło: facebook.com/facebook.com/agencjaitot
(mb)