sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMarki rezygnują ze współpracy z firmą CrossFit po tweecie prezesa na temat...

Marki rezygnują ze współpracy z firmą CrossFit po tweecie prezesa na temat George’a Floyda

Firma sportowa CrossFit traci współprace z markami po tym, jak jej prezes połączył w komentarzu na Twitterze nazwę COVID-19 z George’em Floydem – informuje thedrum.com. Umowy nie przedłuży m.in. Reebok, który od dziesięciu lat był sponsorem tytularnym igrzysk CrossFit Games oraz wyłącznym licencjobiorcą odzieży i obuwia marki.

Jak tłumaczy źródło, kontrowersyjny komentarz CEO i założyciela CrossFitu, Grega Glassmana, pojawił się pod twitterowym wpisem Institute for Health Metrics and Evaluation. W poście, nawiązującym do głośnej śmierci George’a Floyda w USA, instytucja napisała, że rasizm jest problemem zdrowia publicznego. Czytamy, że Greg Glassman skomentował go słowami „To jest FLOYD-19”.

komentarz

Źródło: instagram.com/morningchalkup

Źródło przytacza oświadczenie Reeboka, przesłane do The Morning Chalk Up, w którym marka potwierdziła, że współpraca z CrossFit dobiega końca w tym roku. Przyznała także, że prowadzone były rozmowy o przedłużeniu umowy, jednak zakończyły się one „w świetle ostatnich wydarzeń”. Reebok podziękował jednak za dziesięcioletnią współpracę i zaznaczył, że zobowiązania wobec obecnie trwającej umowy nie ulegają zmianie – czytamy.

Komentarz CEO CrossFitu skrytykowały także marki, takie jak Rogue i FitAid. Czytamy, że albo zakończyły one współprace z firmą, albo rozważają ich zakończenie. Również użytkownicy w mediach społecznościowych poinformowali, że rezygnują lub nie przedłużają swojego członkostwa w siłowniach firmy.

Jak czytamy, wpis Grega Glassmana nie spodobał się też byłym i obecnym sportowcom CrossFit – m.in. Katrin Davidsdottir i Rich Froning. Noah Olsen, który zajął drugie miejsce podczas CrossFit Games w 2019 roku, poinformował z kolei, że odmawia przyjęcia zaproszenia na tegoroczne igrzyska.

Thedrum.com przypomina, że CrossFit spotkał się już z falą krytyki po tym, jak milczał i nie sprzeciwiał się rasizmowi po śmierci Floyda. Firma w czasie protestów w Stanach Zjednoczonych publikowała jedynie filmy z treningami – czytamy. Głos zabrała dopiero, gdy przedstawicielka Rocket Community Fitness opublikowała maila, w którym Greg Glassman w odpowiedzi na prośbę o skomentowanie protestów napisał jej, że ma urojenia. Jak czytamy, na Facebooku CrossFit pojawił się post, w którym firma szukała opinii na temat tego, co mogłaby zrobić dla swojej społeczności o innym kolorze skóry, ale nie odniosła się do ostatnich wydarzeń w USA.

Po fali krytyki CEO CrossFitu przeprosił za swoje komentarze. Jak czytamy, wyjaśnił, że on, firma i cała społeczność CrossFit nie popierają rasizmu, a jego słowa były błędem. Przyznał też, że George Floyd jest bohaterem swojej społeczności i użycie jego imienia w połączeniu z koronawirusem było niewłaściwe.

screen

screen

Źródło: twitter.com/CrossFit

(ak)

Zdjęcie główne: instagram.com/morningchalkup

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj