Znamy już laureatów European Trusted Brands 2007. Nagrody zostały przyznane w 30 kategoriach tym markom, które zdaniem respondentów biorących udział w badaniu zasługują na największe zaufanie konsumentów. Złote Godła European Trusted Brands otrzymały marki, które w badaniu uzyskały najwięcej spontanicznie oddanych głosów przez respondentów. Nagrody trafiły do następujących marek: Toyota, Amica, IBM, Nokia, Orange, Sony, Orbis Travel, PKO Bank Polski, Visa, PZU, Neostrada TP, PKN Orlen, Centrum, Apap, Gripex, L’Oréal, Avon, Nivea, Vizir, Nestlé, TVN, Winiary, Herbapol Lublin, Dr Oetker, Hortex, Blend-a-med, Domestos, Slimfast, Geriavit Pharmaton i Pioneer.
Kryształowe Godła European Trusted Brands otrzymały te marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kategoriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, zaspokojenie potrzeb klienta. Wśród nich znalazły się: Mercedes, Beko, Toshiba, Sony Ericsson, Era, Panasonic, Itaka, Lukas Bank, MasterCard, ING Nationale Nederlanden, Onet.pl, Shell, Falvit, Nurofen, Aspirin C, Dove, Christian Dior, Vichy, Persil, Dr Oetker, Discovery, Danone, Oscillococcinum, Delecta, Tymbark, Colgate, Ajax, Naturell, Bodymax, Arka BZ WBK.
Kolejność wymienionych marek jest uzależniona od tego, w jakiej kolejności pytano konsumentów o marki w poszczególnych kategoriach; nie jest wartościująca.
European Trusted Brands to badanie konsumenckie, przeprowadzane co roku od 6 lat w Europie przez Reader’s Digest; oprócz tematyki marketingowej uwzględnia również nastroje społeczne. Tegoroczna edycja została przeprowadzona w sierpniu i wrześniu 2006 r. w 15 krajach europejskich (Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Węgry, Wielka Brytania). Respondentów wybrano spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. (kk)