Z jakich marek są dumni Polscy – takie pytanie zadał polskim respondentom TNS OBOP, wyniki badania relacjonuje Marcin Zawiśliński z Pulsu Biznesu. Co ciekawe, dziś inaczej niż w przeszłości, wcale nie jesteśmy najbardziej dumni z wódki, ironizuje autor.
Rozpoznawalność polskich marek za granicą rośnie – znana jest nie tylko Wyborowa, ale między innymi Irena Eris czy kleje Atlas. My sami jesteśmy z rodzimych marek coraz bardziej dumni. Wśród tych, które darzymy największym zaufaniem i chcielibyśmy polecić innym są marki spożywcze, a nie alkohole. Najbardziej godną zaufania marką jest Wedel, a zanim kolejno woda Żywiec Zdrój i soki Hortexu. Zaraz za nimi znajdują się marki polskiego sprzętu AGD, wymienia Zawiśliński.
Obok ogólnego rankingu marek, badanie podzielone jest na dziewięć kategorii produktów. Polacy pierwszym miejscem wyróżnili między innymi: w kategorii alkoholi – Tyskie; AGD – markę Zelmer; materiałów domowych – markę Opoczno; branży budowlanej – Atlas; kosmetycznej – dr Irena Eris; odzieżowej – Vistula&Wólczanka.
Sondaż został przeprowadzony w lipcu na zlecenie agencji DEMO Effective Launching na reprezentatywnej próbie 1005 respondentów w wieku od 15 lat. (ał)