Stowarzyszenie ProMarka ropczęło 1 sierpnia czwartą edycję ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej na rzecz produktów markowych. Stowarzyszenie tym razem chce zwrócić uwagę na wybrane aspekty świadomych wyborów konsumenckich oraz pokazać korzyści wynikające z wyboru produktów markowych.
Integralną częścią kampanii są badania dotyczące kupowania produktów markowych, przeprowadzone przez firmę MASMI na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka.
Kampania jest prowadzona na 600 billboardach w ośmiu największych miastach. W reklamach tych nie będzie można zobaczyć jednak nazwy żadnej marki, bo głównym jej przekazem mają być profity związane z zakupem produktów markowych. Kampania jest również obecna w prasie oraz na portalach internetowych. Dodatkowo na stronie www.promarka.pl można wziąć udział w konkursie dotyczącym marki, w którym nagrodami są produkty ufundowane przez firmy zrzeszone w Stowarzyszeniu.
Kreację przygotowała Eskadra Agencja Reklamowa, media zakupił dom mediowy ZenithOptimedia, a działania public relations zaplanowała agencja Star PR.
W ramach działań public relations m. in. do dziennikarzy z piętnastu redakcji zostały przesłane okładki ze zmienionymi tytułami, redaktorzy naczelni oraz sekretarze redakcji otrzymali także egzemplarz swojej gazety/magazynu z „drobną zmianą graficzną” w tytule oraz list w którym przedstawiciele Stowarzyszenia wskazują na konsekwencje wynikające z braku podejmowania świadomych decyzji konsumenckich. (kk)