piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMastercard będzie rozwijać produkty i usługi przyjazne dla środowiska

Mastercard będzie rozwijać produkty i usługi przyjazne dla środowiska

Mastercard planuje rozwijać ofertę produktów i rozwiązań cyfrowych przyjaznych dla środowiska. Firma otwiera w tym celu globalne Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju.

Ośrodek z siedzibą w Sztokholmie ma pomagać przedsiębiorstwom i konsumentom we wprowadzaniu nowych metod produkcji czy dystrybucji oraz zakupu produktów i usług, które „mają zapewnić dobrostan ludziom i planecie w dobie intensywnej cyfryzacji globalnej gospodarki”. Laboratorium będzie miejscem badań i rozwoju w dziedzinie produktów i rozwiązań przyjaznych dla klimatu, a ponadto będzie wspierać start-upy i klientów motywowanych zmianami klimatycznymi.  

Jak mówi Kristina Kloberdanz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Mastercard, Laboratorium „połączy wszystkich – zarówno firmy, jak i konsumentów – w działaniach na rzecz klimatu”. Czytamy, że laboratorium skupi się głównie na rozwiązaniach, które ułatwią ukierunkowanie wydatków na zrównoważony rozwój. Ośrodek prowadzi już prace badawcze i rozwojowe z udziałem specjalistów firmy oraz współpracujących z nią start-upów i jej klientów, a fizyczny ośrodek zostanie otwarty wiosną 2022 roku.

Laboratorium będzie badać możliwości zastosowania takich technologii, jak 5G, informatyka kwantowa czy zaawansowana sztuczna inteligencja, na potrzeby zapewnienia lepszej ochrony środowiska. W jego skład wejdą trzy jednostki: centrum badań i rozwoju, które skupi się na rozwiązaniach w zakresie zrównoważonej konsumpcji i zrównoważonych łańcuchów tworzenia wartości, platforma typu „laboratorium jako usługa” połączy partnerów i klientów w procesie tworzenia zrównoważonych rozwiązań, z kolei Centrum Mastercard Experience udostępni praktyczne wersje demo produktów oraz umożliwi osobiste zaangażowanie uczestników.

Czytamy także, że jednym z priorytetów ośrodka jest doskonalenie funkcji Kalkulatora Węglowego. Co więcej Laboratorium ma zająć się rozwojem rozwiązania Mastercard Provenance, które zapewnia przejrzystość łańcucha dostaw. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj