Z początkiem października 2022 roku Mateusz Bachłaj awansował w agencji gamingowej Kool Things. Pełni teraz funkcję PR Leada i odpowiada za koordynację wszystkich działań public relations w Polsce i wizerunek agencji i kontakty z mediami branżowymi.
Do tej pory, od sierpnia 2021 roku, Bachłaj był Senior PR Managerem w Kool Things. Do jego głównych zadań należała koordynacja międzynarodowego zespołu realizującego działania PR dla marki Razer w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Turcji i – do marca 2022 roku – w Rosji (od tego momentu agencja nie działa w Rosji oraz nie współpracuje z rosyjskimi firmami). Ponadto był odpowiedzialny za zarządzanie dwiema kampaniami PR, które agencja zrealizowała dla chińskiego potentata mediowego Bilibili w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Turcji i w Polsce – Kool Things odpowiadało za promocję ich tytułu „F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch” na PlayStation 4 i PlayStation 5, a następnie w wersji na PC. Wspierał też działania PR dla innych klientów agencji, uczestniczył w przetargach oraz w przygotowaniu ofert public relations dla nowych klientów.
Poprzednio, od czerwca 2020 roku, Mateusz Bachłaj pracował w Nazwa.pl jako PR Manager. Odpowiadał tam za przegląd i realizację strategii komunikacyjnej spółki, integrację kanałów marki, działania kryzysowe, PR korporacyjny, PR produktowy, media relations, realizację planów mediowych oraz współpracę z liderami opinii i influencerami.
Wcześniej z kolei, przez blisko trzy lata, związany był z krakowską agencją WĘC Public Relations, gdzie pełnił kolejno funkcje PR Executive, Senior PR Executive oraz PR Specialist – Teamleader. Od 2017 prowadził działania dla firm związanych z branżą gamingową, esportową i technologiczną, takich jak Acer, Predator, ADATA, XPG, a także Polska Liga Esportowa i Fantasyexpo. Doświadczenie zdobywał także w TVN24. (mb)