piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataMattel wprowadza do sprzedaży niewidomą Barbie. Ma stworzyć „poczucie przynależności” dla dzieci...

Mattel wprowadza do sprzedaży niewidomą Barbie. Ma stworzyć „poczucie przynależności” dla dzieci z wadami wzroku

Mattel, amerykański producent zabawek, wprowadził do sprzedaży pierwszą niewidomą lalkę Barbie. Celem firmy jest uczynienie oferty bardziej inkluzywną oraz wzmocnienie obecności dzieci niewidomych i niedowidzących w społeczeństwie – podaje theguardian.com.

Jak podkreśliła Krista Berger, starsza wiceprezeska Barbie i globalna szefowa lalek, firma zdaje sobie sprawę, że „Barbie to znacznie więcej niż tylko lalka – reprezentuje wyrażanie siebie i może stworzyć poczucie przynależności” – pisze źródło.

Podczas tworzenia nowej Barbie Mattel współpracował z Amerykańską Fundacją Niewidomych, aby upewnić się, że wszystko – od oczu lalki, po jej ubranie – dokładnie przedstawia osoby niewidome i niedowidzące. Zabawka trzyma biało-czerwoną laskę, a jej wzrok jest skierowany lekko w górę i na zewnątrz – dowiadujemy się.

Mattel po przeprowadzeniu testów z udziałem dzieci niewidomych i słabowidzących zdecydował, że odzież lalki powinna składać się z tkanin różniących się od siebie w dotyku. Z tego względu Barbie została ubrana w różową satynową koszulkę i fioletową tiulową spódnicę. Ubieranie nowej lalki jest łatwiejsze dzięki bluzce zapinanej na pętelki i elastycznemu pasowi spódnicy. Opakowanie także jest niestandardowe i zostało zaprojektowane tak, aby było bardziej dostępne niż te z podstawowej oferty firmy. Ponadto, z przodu pudełka znajduje się napis „Barbie” stworzony za pomocą alfabetu Braille’a – donosi źródło.

Jak czytamy, w kampanii promocyjnej wzięła udział Lucy Edwards, działaczka na rzecz osób z niepełnosprawnościami, która od lat jest niewidoma. Podkreśliła ona, że wprowadzenie do sprzedaży nowej lalki znaczy dla niej „wszystko”. Edwards wspomniała, że „jako nastolatka czuła się odizolowana, tracąc wzrok i nie widząc wzorców do naśladowania, takich jak ona”. „Wstydziłam się swojej laski, ale świadomość, że Barbie ma laskę, pomogłaby mi poczuć się mniej samotnie na mojej drodze do zaakceptowania mojej ślepoty” – dodała. (ao)

Źródło: theguardian.com, ‘A positive step forward’: Mattel launches first blind Barbie, Chloe Mac Donnell, 23.07.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj