poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMazda zachęca do wymyślenia swojego logotypu na nowo

Mazda zachęca do wymyślenia swojego logotypu na nowo

Mazda w dziesiątej edycji swojego corocznego konkursu Mazda Design prosi uczestników m.in. o zaprojektowanie nowej, alternatywnej do obecnej wersji logotypu marki. W ramach kategorii „Znak” studenci i absolwenci szkół artystycznych, projektowych i technicznych mają przygotować symbol wejścia marki „w nową erę projektowania samochodów”. Mazda w 2020 roku będzie obchodzić 100-lecie.

Inspiracją dla projektantów ma być jeden z modeli samochodów marki, Mazda3. „Hasło »mniej daje więcej« to dewiza, która przyświeca naszym projektantom. Zmierzają oni do tego, żeby odejmować wiele z tych  rozpraszających elementów – na rzecz pięknych i prostych kształtów” – tłumaczy w komunikacie prasowym Szymon Sołtysik, PR Manager marki. W rozmowie z PRoto.pl natomiast informuje, że zwycięskie prace, jak co roku, będą udostępniane wewnątrz struktur Mazdy.

Innymi kategoriami, w których uczestnicy konkursu mogą zgłaszać swoje projekty, są „Człowiek” oraz „Przestrzeń”. W ramach pierwszej mają zaprojektować dowolny przedmiot, który zwiększy komfort życia przez zminimalizowanie nadmiaru bodźców z otoczenia. W ramach drugiej – mebel, element wyposażenia lub dekoracji wnętrz, który będzie wykorzystywać grę świateł.

W jury konkursu zasiądą dyrektor designu Mazda Motor Europe Jo Stenuit, designer Tomek Rygalik, redaktor naczelna „Czas na wnętrze” Anna Grużewska, grafik Edgar Bąk oraz laureaci poprzednich edycji konkursu Mazdy, Marcin Rusak i Alicja Patanowska.

Zwycięskie prace w każdej kategorii zostaną nagrodzone 10 tys. zł, a autor najlepszego projektu z trzech wybranych przez jury otrzyma tytuł grand prix i dodatkowe 5 tys. zł. Organizatorzy przyjmują zgłoszenia za pośrednictwem strony mazdadesign.pl do 16 kwietnia 2019 roku. Wyniki zostaną ogłoszone 17 maja podczas Łódź Design Festival. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj