Mazda zgłosiła nowy logotyp do urzędu patentowego, co zostało potwierdzone przez markę. Przewiduje się, że zarejestrowany znak towarowy prowadzi do globalnego rebrandingu – pisze caranddriver.com.
Jak czytamy, wygląd nowego logo jest bardzo zbliżony do obecnego, z tą różnicą, że nowy znak nie jest już trójwymiarowy. Zachowuje on ten sam kształt ze „skrzydlatym” elementem „M”. Zewnętrzny pierścień logotypu jest jednak bardziej okrągły od obecnego, a środek bardziej kanciasty.
Mazda trademarks new logo https://t.co/KqSsyZCdCz pic.twitter.com/5PR0zWkidO
— Autoblog (@therealautoblog) July 24, 2024
Źródło: x.com/therealautoblog
Nowe logo Mazdy mogło być już dyskretnie prezentowane przez markę. Znak ten wygląda bowiem bardzo podobnie do tego znajdującego się na modelu Arat, SUV-ie zaprezentowanym w kwietniu 2024 roku w salonie w Pekinie. Zmiana była tak subtelna, że trudno było zauważyć różnicę. Porównując oba logotypy, można jednak zauważyć podobieństwo – podaje źródło.
Obecne logo Mazdy istnieje od 1997 roku, kiedy to marka odeszła od wyglądu z lat 90. – dowiadujemy się.
Polskie biuro prasowe marki nie udziela więcej informacji na temat nowego logotypu. (ao)
Źródło: caranddriver.com, Mazda Trademarks a New Logo That’s Flatter and More Angular, Caleb Miller, 24.07.2024