McDonald’s poinformował o globalnych zobowiązaniach, które dotyczą produktów dla dzieci. Do 2022 roku sieć chce wprowadzić zmiany w składzie posiłków w zestawach Happy Meal oraz w komunikacji oferty dla najmłodszych. Firma deklaruje, że będzie zachęcać rodziny do wyboru zestawów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, artykuły pełnoziarniste, chude białko i wodę.
Globalna sieć fast food we współpracy z organizacją Alliance for Healthier Generation przygotowała plan, którego podstawą jest pięć elementów:
– oferta zbilansowanych posiłków – min. połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal będzie zawierać maksymalnie 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu i 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru,
– uproszczenie składników – z produktów Happy Meal zostaną wyeliminowane sztuczne aromaty i barwniki, a wszędzie, gdzie będzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, będą też zredukowane środki konserwujące,
– transparentność informacji na temat wartości odżywczych zestawów dla dzieci – wiadomości dotyczące wartości odżywczych w ofercie dla najmłodszych będą dostępne na stronach McDonalda oraz w aplikacjach mobilnych, przez które możliwe jest zamawianie jedzenia,
– odpowiedzialność rynku – wszystkie reklamowane zestawy Happy Meal będą zgodne z założeniami punktu pierwszego, czyli z ofertą zbilansowanych posiłków,
– zwiększenie sprzedaży żywności oraz napojów zawierających zalecane kategorie produktów w zestawach Happy Meal – sieć będzie realizować działania marketingowe, których celem jest wzrost sprzedaży posiłków i napojów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, artykuły pełnoziarniste, chude białko i wodę. (pp)