Zmiana brazylijskiego logo sieci McDonald’s przez rozdzielenie złotych łuków spotkała się z krytyką – podaje nypost.com. Przypomnijmy, że marka chciała w ten sposób zachęcić do ograniczenia bezpośrednich kontaktów międzyludzkich w czasie rozprzestrzeniania koronawirusa.
Czytaj więcej: Brazylijski McDonald’s zmodyfikował logo, by zachęcić do stosowania środków ostrożności w czasie pandemii
Jak czytamy, internauci zarzucili korporacji wykorzystanie pandemii w celu autopromocji. Grafika zaprojektowana przez DPZ & T miała sugerować: „rozdzieleni na chwilę, by zawsze móc być razem”. Część krytykujących zasugerowała także, że McDonald’s zmienia swoje logo na czas wielu wydarzeń (wcześniej firma odwróciła swoje logo w ramach Międzynarodowego Dnia Kobiet, miało ono przypominać literę W, od Woman), zamiast faktycznie wspierać społeczeństwo czy mu pomagać.
Źródło informuje dalej, że firma przeprosiła za kampanię w oświadczeniu przesłanym do New York Post. „Jako marka działająca w prawie 120 krajach ponosimy odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. (…) Przepraszamy za niezrozumienie zamiaru przypomnienia o znaczeniu dystansu międzyludzkiego w czasie epidemii”.
Nypost.com dodaje, że inne duże korporacje również wykorzystują pandemię koronawirusa do strategicznego umieszczania reklam. Coca-Cola zadebiutowała, pokazując logo z literami w większych niż dotąd odstępach, z hasłem „Pozostawanie w odosobnieniu to najlepszy sposób na utrzymanie jedności”, a Nike napisało na Twitterze: „Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o grze dla milionów na całym świecie, teraz masz szansę. Graj w środku, graj dla świata”.
Źródło: twitter.com/m_bystrzycki
Źródło: twitter.com/nike
(kd)