poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMcDonald's ma szansę na zaistnienie na rynku food trucków?

McDonald’s ma szansę na zaistnienie na rynku food trucków?

Jak informuje australijski serwis news.com.au, mobilne restauracje globalnej sieci fast food pojawiły się w USA i niektórych krajach w Europie. McDonald’s już w ubiegłym roku ogłosił, że w Stanach Zjednoczonych dwunastometrowe ciężarówki będą obecne na różnego rodzaju imprezach sportowych czy festiwalach. Food trucki sieci można było zobaczyć już również m.in. w Polsce i w Niemczech.

News.com.au cytuje ekspertów, którzy zastanawiają się nad tym, czy sieć powinna w większej skali zainteresować się wprowadzeniem barów „na kółkach”. Francis Loughran, dyrektor zarządzający firmy consultingowej Future Food, działającej na rynku gastronomicznym, stwierdził w rozmowie z portalem, że byłoby to mądre posunięcie ze strony sieci. „McDonald’s będzie śledził ten trend. W późnych latach 80. widzieliśmy, jak McDonald’s tworzył sieć kawiarni, bo widział, że konsumeci w coraz większym stopniu interesują się kawą i wypiekami. Śledząc ten światowy trend McDonald’s wprowadził McCafe”– zauważa Loughran. Ekspert twierdzi, że wprowadzenie food trucków pokazałoby, że sieć jest na bieżąco z tym, co aktualnie jest na topie oraz obserwuje nawyki konsumentów.

Dr Lauren Rosewarne, która jest naukowcem na Uniwersytecie w Melbourne, twierdzi jednak, że fastfoodowemu gigantowi może być trudniej przebić się na rynku food trucków. Zauważa, że konsumenci mają coraz bardziej zindywidualizowane potrzeby żywieniowe i bary „na kółkach” najlepiej sprawdzają się w przypadku firm, które oferują np. posiłki bezglutenowe czy typu superfood, a McDonald’s swoją ofertę kieruje do masowego odbiorcy. Małe firmy mogą łatwiej dostosować swoje produkty do panujących trendów – przywołuje opinię ekspertki źródło. (pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj