McDonald’s w Polsce wycofuje plastikowe słomki, wprowadza też opakowania do lodów McFlurry i patyki do balonów z papieru – poinformowała sieć fast-foodów w komunikacie. Zmiany są częścią strategii, której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych z restauracji, biur i łańcuchów dostaw. Nowe materiały, jak informuje McDonald’s, przeszły testy wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności.
Sieć czekają kolejne zmiany w przyszłości. „Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu” – podaje Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska.
Jej firma już wcześniej zapowiadała, że zamierza wycofać z użytku część plastiku w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Zmianę polityki mieli zasugerować sieci restauracji jej klienci. Działania marek prowokuje też Parlament Europejski, który w październiku 2018 roku przegłosował zakaz sprzedaży przedmiotów z tworzyw sztucznych, które mogłyby mieć zamienniki z alternatywnych, mniej szkodliwych dla środowiska materiałów.
Ze słomek i tym podobnych przedmiotów w ostatnim czasie zrezygnowały też m.in. Starbucks i Marriott International. (mp)