„W świetle zmęczenia odbiorcy tradycyjną reklamą, poszukiwanie nowych i bardziej efektywnych form komunikacji stało się niemalże koniecznością” – czytamy w Business Media. Jedną z takich form, przynoszącą również profity PR-owskie, jest zaangażowanie marki w promocję sztuki.
„Kiedy firma okrzepnie finansowo, szuka ozdób, pawich piórek. Wtedy właśnie wiąże się ze sztuką” – mówi Wanda Uziębło z działu marketingu Zachęty.
Forma mecenatu zależy od wielu czynników: charakteru marki, jej wartości, grupy docelowej, osobistych zainteresowań zarządzających firmą czy dostępności innych form reklamy. W artykule wyróżniono kilka form związku marki ze sztuką: konkursy brandowane logo firmy, angażowanie się w pokazy mody i zapraszanie na wernisaże, działania z pogranicza CSR-u, popularyzowanie sztuki np. poprzez tworzenie galerii (Galeria Ericsson) czy wspieranie działalności oświatowej (warsztaty dla dzieci organizowane przez Bank Zachodni WBK).
Korporacje, poprzez wykorzystanie nadwyżek finansowych na wsparcie sztuki, „budują własny wizerunek, pozwalają wypłynąć artystom, a przy okazji propagują kulturę” – uważa Katarzyna Horwat, autorka artykułu. (jcm)