Jeden skuteczny sposób na sukces marki nie istnieje, ale z kilku sprawdzonych narzędzi i wskaźników można stworzyć już solidną bazę dla naszych założeń komunikacyjnych i sprzedażowych. O tym, jak wykorzystać do tego wiedzę z mediów, mówi poradnik IMM „Media360 – od analityki do sprzedaży”.
„Cel jest najważniejszy, ale warto też sprawdzić, które z narzędzi było najbardziej skuteczne w jego realizacji” – podkreśla Anna Miotk, jeden z ekspertów wypowiadających się w treści publikacji.
Media pozostają głównym sposobem przekazywania i pozyskiwania informacji. Do niedawna w budowaniu popularności i świadomości marki najważniejsze były artykuły w poczytnej prasie i reklama w telewizji. Dziś trudno wyobrazić sobie komunikację bez aktywnego udziału w mediach społecznościowych i analizy publikowanych tam treści. Kupujemy dzięki Twitterowi. Zatrudniamy przez Snapchata.
„Sens mają tylko takie działania, które są odpowiednio skrojone na wszystkie płaszczyzny internetu, a tych – jak dobrze wiemy – jest coraz więcej. Wiedza o tym, jak funkcjonują owe płaszczyzny jest nieodzownym elementem marketera” – komentuje jeden z rozdziałów książki Przemysław Pająk.
Warto z uwagą wsłuchać się w głos klientów polecających lub krytykujących konkretne oferty naszej marki w sieci. Nie w każdej sytuacji trzeba reagować, ale zawsze trzymajmy rękę na cyfrowym pulsie.
Postępujący rozwój technologii oraz jej konsumpcji na wielu ekranach jednocześnie, wyznaczyły istotne zmiany w obszarze komunikacji. W związku z tym z punktu widzenia marek i biznesu, ważne jest dziś przekształcenie „big data” w „smart data”. Dlatego właśnie powstał ten poradnik. Zaawansowana analityka danych mediów tradycyjnych i społecznościowych nie tylko odkryje informacje o danej firmie czy produkcie, ale także znajdzie inspiracje i insighty, które pomogą marce zjednać rzeszę fanów oraz podbić słupki sprzedaży.
„Solidna analiza wyników z monitoringu mediów stanowi fundament pod podjęcie działań z obszaru real-time marketingu, a ten jest przecież jednym z najsilniejszych marketingowych trendów” – podkreśla Dagmara Pakulska w komentarzu do części „Wokół marki”.
Warto korzystać z pełni możliwości narzędzi marketingowych. Zapraszamy do lektury. PRoto jest patronem medialnym publikacji.
Z książki „Media 360 – od analityki do sprzedaży” dowiesz się jak:
– budować medialność marek i projektów,
– łowić insighty i odpowiadać na sygnały sprzedażowe,
– tworzyć persony w oparciu o social listening
– monitorować media, aby otrzymywać wartościowe wyniki,
– mierzyć efekty działań promocyjnych na tle konkurencji
Autorzy książki: Magdalena Tokaj, Łukasz Jadaś, Anna Sanowska
Patron merytoryczny: SARE
Patroni medialni: PRoto, Magazyn Online Marketing, Agencja Informacyjna Newseria, Marketer Plus, Marketing & Biznes, Nowy Marketing, Interaktywnie.com
Eksperci: Magdalena Barłowska, Anna Bratek, Michał Dunin, Michał Dziekoński, Anna Miotk, Norbet Oruba, Przemysław Pająk, Dagmara Pakulska