Aktywność w portalach społecznościowych może zapewnić dobrą pracę. Rekruterzy coraz chętniej korzystają z social mediów – czytamy w Polska Metropolia Warszawska.
Ponad 70 proc. pracowników amerykańskich firm jest rekrutowanych przez portale społecznościowe – wynika z raportu Jobvite. Poszukujący odpowiednich kandydatów często korzystają z biznesowych serwisów, które umożliwiają bezpośrednie poszukiwanie. „Dla przykładu, aktualnie z GoldenLine korzysta już 1400 rekruterów, którzy przeglądają dziesiątki profili dziennie” – twierdzi Monika Samojlik z GoldenLine. 95 proc. ankietowanych (badanie „Wykorzystywanie social media w poszukiwaniu pracy i budowaniu wizerunku osobistego”) przyznało, że rozważyliby zmianę pracy, gdyby otrzymaliby atrakcyjną ofertę. Zaś 60 proc. respondentów stwierdziło, że dostało pracę za pomocą serwisu.
Cechy cenione przez pracodawców to: stabilność zawodowa, znajomość branży, komunikatywność, znajomość języków obcych, mobilność oraz gotowość – czytamy w gazecie. (kg)