czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMedia społecznościowe i programy ambasadorskie pomagają komunikować się z pracownikami

Media społecznościowe i programy ambasadorskie pomagają komunikować się z pracownikami

W komunikacji wewnętrznej cel jest zawsze ten sam – zaangażowanie pracowników. Zmieniły się jednak narzędzia, które tę komunikację wspierają. Są nimi media społecznościowe i ambasadorstwo pracowników – czytamy w Gazecie Ubezpieczeniowej.

Shel Holtz, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej,  w wywiadzie dla tygodnika zauważa, że pracodawcy „odchodzą od roli wydawcy treści dystrybuowanych wśród pracowników do roli ułatwiającego komunikację między pracownikami”. Pomocne jest tu zjawisko ambasadorstwa, które pojawia się w dwóch poziomach: organicznym, gdzie każ­dy pracownik jest ambasadorem firmy, jak i formalnym, czyli różnego rodzaju pracownicze programy ambasadorskie.

Przykłady? Holtz wskazuje firmę ConAgra Foods, która kiedyś wykorzystywała stro­nę główną intranetu do tworzenia zestawień nagłówków z aktualno­ściami i artykułami w nadziei, że pracowni­cy będą w nie klikać i je czytać. „Obecnie tę przestrzeń wypełniają linki do postów, na­pisanych przez pracowników z wykorzysta­niem społecznościowego Yammera” – czytamy dalej. Dodatkowo dział komunikacji znajduje i udostępnia najważniejsze treści danego dnia. W komunikacji wewnętrznej  coraz więk­szy nacisk kładzie się także na budowanie zaangażowania pracowników. Jak informuje Holtz, pomocne będzie tu zrozumienie jakiego rodzaju informacje są istotne dla całego zespołu. (mw)

 


Sprawdź moduł internetowego kursu PR-u – Komunikacja wewnętrzna


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj