sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościMedia społecznościowe nie dla każdego

Media społecznościowe nie dla każdego

Media społecznościowe nie są narzędziem dla każdego. Serwis prdaily.com publikuje listę pytań, na które warto odpowiedzieć, zanim rozpocznie się działania w serwisach społecznościowych.

Przed założeniem konta na Facebooku czy Twitterze warto poświęcić chwilę na zastanowienie, czy użytkownicy upatrzonego serwisu w ogóle rozmawiają o danej firmie, branży lub konkurencji. Łatwo to sprawdzić w przypadku serwisów korzystających ze znaczników.

Jeśli na Instagramie wpiszemy np. #Starbucks okaże się, że tym znacznikiem opatrzono blisko 1,9 mln fotografii. Oznacza to 1,9 mln potencjalnych konwersacji i dużo treści wygenerowanych przez samych internautów. W przypadku Starbucksa obecność na Instagramie jest zdecydowanie dobrym posunięciem.

Ocenie powinno podlegać nie tylko to, ile osób rozmawia o danej marce, ale także jak o niej rozmawiają. Jeśli przeważa krytyka, strategia działań w mediach społecznościowych będzie inna niż w przypadku samych zachwytów. Jednak nie warto zrażać się w sytuacji, gdy w danym serwisie nie dyskutuje się o naszej marce. Trzeba wziąć także pod uwagę, kto z niego korzysta – czy jest na nim obecna grupa, do której chcemy dotrzeć.

Kolejna kwestia to treść. Warto zadać pytanie, czy pojawienie się w danym serwisie da możliwość zaprezentowania danej marki w nowy, oryginalny sposób oraz czy dana firma jest w stanie zapewnić odpowiednio dużo treści. „Minęły czasy, gdy zakładało się konto z okazji jakiegoś wydarzenia albo wprowadzania nowej marki na rynek” – czytamy w prdaily.com. Jeśli firma nie jest przekonana, co do swojej solidnej i trwałej obecności w mediach społecznościowych, lepiej, żeby z nich nie korzystała. Firma powinna także rozpatrzyć, czy obecność w mediach społecznościowych tworzy logiczną całość z innymi działaniami prowadzonymi w sieci. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj