poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościMedia społecznościowe to nie tylko budowanie wizerunku

Media społecznościowe to nie tylko budowanie wizerunku

Wiele firm zaistniało już w mediach społecznościowych, aby się promować i budować wizerunek.  Jednak nie idą dalej – nie tworzą nowych produktów z pomocą opinii klientów – tak wynika z badań firmy doradczej Capgemini Polska i Harvard Business Review Polska.

Badanie zostało przeprowadzone w 22 firmach (banki, telekomy, producenci dóbr szybko zdobywanych oraz producentów energii i samochodów) pośród szefów marketingu i komunikacji. Chodziło o to, by zobaczyć jak sobie radzą w mediach społecznościowych. Wśród najczęściej wybieranych platform jest Facebook i YouTube, rzadko brane są pod uwagę inne serwisy – mówi Michał Krzycki z Capgemini.

Na Facebooku firmy zakładają konta i sprawdzają swoją popularność. Według analiz SoTrender najpopularniejsze (ponad 700 fanów) marki to: Allegro, Serce i Rozum Grupy TP, następnie Play, Orange, Reserved czy Mały Głód. Większą pomysłowością, czyli uruchomieniem blogów ekspertów, wykazały się firmy TP i BZWBK. Żadna marka nie poszła jednak tak daleko jak GiffGaff z Wielkiej Brytanii – sprzedaje swoje usługi w sieci, ale wykorzystuje klientów do obsługi innych klientów, a najbardziej aktywni dostają bonusy. Dzięki temu firma oszczędziła na call center. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj