Autorka tekstu Linjuan Rita Men powołuje się na sierpniowe badanie firmy Towers Watson. Wynika z niego, że jedynie 56 proc. firm wykorzystuje media społecznościowe do komunikacji wewnętrznej. W tej grupie mniej niż jedna trzecia firm określiła to narzędzie jako skuteczne.
Autorka postanowiła sama sprawdzić, jak media społecznościowe oceniają pracownicy. Przepytała 400 osób pracujących w ponad 20 branżach. Mimo że ten kanał komunikacji jest rzadko wykorzystywany przez pracodawców, w opinii pracowników media społecznościowe (np. strony typu wiki, blogi, wewnętrzne sieci społecznościowe), są skutecznym narzędziem angażowania zatrudnionych osób. Jednocześnie, w opinii samych pracowników, najgorszy wpływ na ich zaangażowanie w sprawy firmowe mają materiały drukowane, takie jak biuletyny, broszury, raporty czy instrukcje.
Linjuan Rita Men zaznacza jednak, że nie ma zgodności co do najskuteczniejszego społecznościowego narzędzia komunikacji wewnętrznej, ponieważ każda firma ma swoją specyfikę. Zastosowanie technologii w kontaktach wewnętrznych niekoniecznie oznacza rezygnację z tradycyjnych form kontaktu. Bezpośrednie spotkania i poczta elektroniczna również pozostają skutecznymi sposobami angażowania pracowników. (ks)
Jakie narzędzia wykorzystywać w komunikacji wewnętrznej powiemy Ci w trakcie kursu internetowego Akademii Proto!