Media społecznościowe w firmach to domena działów PR czy marketingu? Pracownicy z kierowniczych stanowisk, przepytani przez firmę Creative Group, są podzieleni w tej kwestii. Według 39 proc. respondentów serwisami społecznościowymi powinni zajmować się PR-owcy, według 35 – działy marketingu.
Agencja Creative Group, specjalizująca się w rekrutacji pracowników dla branży interaktywnej, ponad 400 pracownikom na kierowniczych stanowiskach w amerykańskich firmach zadała pytanie „kto powinien zajmować się mediami społecznościowymi?”. Dla 39 proc. respondentów powinno być to zadanie działów PR, 35 proc. wskazało na działy marketingu. Według 15 proc. tego typu obowiązki są domeną działów obsługi klienta, a 5 proc. wybrało właścicieli firm.
Jak komentuje Patrick Coffee w serwisie PRNewser, w ankiecie zabrakło pytań „dlaczego” i „jak”. W uproszczeniu to PR-owcy tworzą założenia komunikacji, które później są wykorzystywane w kampaniach prowadzonych i ocenianych przez działy marketingu. (ks)