Posiadanie profilu w mediach społecznościowych to już niemal obowiązek. Jednak zanim firma zdecyduje się na ten krok musi zastanowić się, z jakich serwisów społecznościowych korzysta grupa docelowa. Zbadał to Pew Research Center.
Okazuje się, że społecznościówki są domeną kobiet (71 proc.). Jeśli chodzi o mężczyzn to 62 proc. ma konto w social mediach. Bardziej zaangażowani są mieszkańcy miast (70 proc.) niż osoby zamieszkujące obszary wiejskie (61 proc.).
Patrząc na wiek użytkowników społecznościówek, to najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 18-29 (83 proc.), nieco mniej jest użytkowników w wieku 30-49 (77 proc.). A które portale są najbardziej popularne? Niezmiennie króluje Facebook – używa go 67 proc. dorosłych internautów. Potem jest LinkedIn – 20 proc., Twitter – 16 proc., Pinterest – 15 proc., Instagram – 13 proc. oraz Tumblr – 6 proc.
Infografikę przygotował DocStoc razem z Pew Research Center. (kg)