Instytut Monitorowania Mediów przygotował e-book „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż”. Publikacja ekspertów z IMM, Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego, to przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki.
„Medialna siła marki” to zaktualizowane wydanie dobrze przyjętej książki „Media 360. Od analityki do sprzedaży” z 2016 roku, które zostało wzbogacone o nowe case studies oraz trendy w obszarze marketingu i komunikacji. Autorzy podejmują m.in. takie tematy jak dobór influencerów dla marki, znaczenie monitoringu mediów w kontekście szybkiego wykrywania kryzysów komunikacyjnych czy wykorzystanie analizy benchmarkngowej i SWOT w budowaniu strategii marki.
Publikacja wprowadza czytelników w świat budowania medialności marki, bazując na modelu PESO autorstwa Giny Dietrich, który dzieli media na cztery kategorie (płatne, pozyskane, współdzielone oraz własne), wskazuje różnice pomiędzy marketingiem B2B (business-to-business) i B2C (business-to-client) i pokazuje, na co zwrócić uwagę w badaniu otoczenia konkurencyjnego. Odbiorcy dowiedzą się także, co powinni wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzi do monitoringu mediów, jakie frazy monitorować oraz jak czytać statystyki. W rozdziale dotyczącym opracowywania strategii autorzy zwracają uwagę na znaczenie researchu rynkowego oraz analizy benchmarkingowej i SWOT. Z części poświęconej komunikacji marki z klientami czytelnicy dowiedzą się, jak tworzyć persony oraz jak wykorzystać influencerów i real time marketing w komunikacji marki. W rozdziale „Wokół marki” autorzy skupiają się na metodach poszukiwania insightów, analizie emocji powstających wokół brandu na podstawie wydźwięku publikacji, a także budowaniu zaufania wobec marki i pozyskiwania jej naturalnych ambasadorów. W ostatnich rozdziałach czytelnicy poznają sposoby na przewidywanie oraz zarządzanie kryzysem wizerunkowym przy zastosowaniu narzędzi do monitorowania mediów i dowiedzą się, jak profesjonalnie i kompleksowo mierzyć medialność swojego brandu.
E-book „Medialna siła marki” jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym publikacji.