wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMedialny strateg Kościoła

Medialny strateg Kościoła

Watykan powołał starszego specjalistę ds. public relations. Co prawda główny pretendent do tego tytułu – 52-letni Amerykanin z 20-letnim stażem korespondenta w Rzymie – najpierw odmówił, ale w końcu się zgodził. Stanowisko objął Greg Burke.

Niezmiennie rzecznikiem Stolicy Apostolskiej pozostaje Federico Lombardi, który tak określa obowiązki nowo zatrudnionego doradcy w gosc.pl: „Jego zadaniem będzie integrowanie przepływu informacji w pracach Sekretariatu Stanu, a także współpraca z biurem prasowym i innymi watykańskimi instytucjami medialnymi”. Tygodnik Polityka podkreśla, że Burke pełni rolę „dyrektora komunikacji”, czyli stratega od polityki medialnej Kościoła. Ma ona zapobiec komunikacyjnym „strzałom w stopę” i zapewnić właściwą reakcję na nieprawdziwe doniesienia prasy. W tym ostatnim przypadku, jak PRoto.pl informowało wczoraj, Watykan nie zawaha się skierować sprawy do sądu.

Burke jest absolwentem dziennikarstwa na Uniwersytecie Columbia, ostatnio pracował dla Fox News, wcześniej dla tygodnika Time i konserwatywnej prasy katolickiej w USA. Poza tym jest świeckim członkiem Opus Dei, żyjącym w celibacie i oddającym kościołowi sporą część dochodów. (es)

 

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj