27 sierpnia 2024 roku Mercedes-Benz poinformował o starcie globalnej kampanii 360 „Mercedes-Benz to zawsze Mercedes-Benz”, która ma na celu przedstawienie odbiorcom różnorodnych produktów marki, zapewniając przy tym szereg szczegółowych informacji.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, kampania jest podzielona na „odcinki”, w których firma prezentuje swoje DNA – bezpieczeństwo, jakość, komfort i design. W każdym z nich pojawia się inny model samochodu, który przedstawiony jest w konkretnej „historii”. Do każdego odcinka marka stworzyła inne logo – trójramienna gwiazda będąca podstawą identyfikacji pojawia się w różnych koncepcjach.
W jednym z odcinków pojawia się Mercedes Klasy C, który bierze udział w pilotażowym rentgenowskim teście zderzeniowym. Celem zaprezentowania samochodu w takiej sytuacji jest zapewnienie odbiorców o tym, że firma traktuje bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu jako swoje naczelne, dobrowolne zobowiązanie. Test ma natomiast uwidocznić nawet najmniejsze zmiany, które zachodzą w momencie uderzenia, w tym elementów ukrytych wewnątrz pojazdu oraz manekina. W tej „historii” trójramienna gwiazda pojawia się w postaci zdjęcia rentgenowskiego.\
Inny odcinek skupia się na Mercedesie Klasy S. Marka informuje, że w 2013 roku do ówczesnej Klasy S wprowadziła system AIR BALANCE, który pozwala użytkownikom zindywidualizować wnętrze samochodu za pomocą perfum. Dyfuzor, będący częścią systemu, rozprowadza zapach pochodzący z flakonu w schowku na rękawiczki. Ta „historia” jest opatrzona logo ozdobionym kwiatowym motywem.
Kampania jest prowadzona m.in. na stronie internetowej marki, a także na jej profilach w mediach społecznościowych. Akcja obejmuje także reklamy OOH w dużych miastach.
Za pomysł, koncepcję oraz realizację kampanii odpowiada Team x. Produkcją zajął się ICONCLAST z Niemiec, a reżyserią Arnaud Bresson i Haw-Lin. Zdjęcia wykonał Raul Suciu. (ao)