czwartek, 27 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościMeta chce pomóc marketerom wykorzystać potencjał AI do tworzenia reklam

Meta chce pomóc marketerom wykorzystać potencjał AI do tworzenia reklam

W marcu 2025 roku Meta ogłosiła szereg aktualizacji opartych na sztucznej inteligencji, które mają pomóc marketerom zmaksymalizować wydajność kampanii reklamowych. Nowe opcje mają wspierać sprzedaż zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych.

Meta chce jeszcze skuteczniej wykorzystywać statystyki pochodzące z analizy zachowań użytkowników platform społecznościowych po to, by zmaksymalizować potencjał kampanii sprzedażowych. „Aby pomóc każdej firmie rozwijać się z zyskiem, nadal inwestujemy w modele sztucznej inteligencji, takie jak Andromeda, które analizują dziesiątki milionów reklam i znajdują odpowiedni przekaz dla właściwej osoby we właściwym czasie, efektywnie wykorzystując wydatki na reklamę” – przekazuje firma.

Czytaj też: Meta poprawia przejrzystość oznaczania reklam stworzonych przy pomocy AI

Zastosowanie systemu Andromeda, który pozwala ocenić skuteczność reklam na Facebooku i Instagramie, ma pomagać także w ustaleniu grupy potencjalnie zainteresowanych konsumentów. Nowa optymalizacja zintegrowana jest bowiem z kampaniami sprzedażowymi Advantage+, które na podstawie algorytmów pozwalają ustalić, kogo dana reklama może zainteresować najbardziej.

Meta rozszerza swoje reklamy w katalogu Advantage+ także o promocje partnerskie, zapewniając kolejny sposób docierania do odbiorców poprzez współpracę z influencerami. Firma umożliwia też jednoczesne korzystanie z reklam partnerskich i reklam Advantage+, aby maksymalnie wykorzystać potencjał tworzonych przez marketerów treści.

Wprowadzono również nową optymalizację, która umożliwia systemowi reklamowemu wyświetlanie dodatkowych produktów z katalogu danego sklepu. Ponadto już wkrótce Meta zamierza wprowadzić uproszczoną opcję zakupów, która będzie kierować użytkowników platform społecznościowych bezpośrednio do witryn reklamodawców w celu sfinalizowania zakupu.

Źródło: facebook.com

Firma zaczęła także testować możliwość kierowania treści reklamowych do konkretnych grup odbiorców na podstawie ich lokalizacji, a ponadto rozszerza dostęp do reklam wielokanałowych. „Rozszerzamy dostęp do reklam wielokanałowych na większą liczbę reklamodawców, dodając możliwość kierowania odbiorców do najbliższego sklepu, w którym oferowany produkt znajduje się na stanie” – informuje Meta. Co więcej, firma chce udostępniać użytkownikom serwisów społecznościowych specjalne kody rabatowe, które będą możliwe do wykorzystania w sklepach stacjonarnych. Opcja ma być dostępna globalnie już latem 2025 roku.

Źródło: facebook.com

Firma zapowiada również wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia narzędzi umożliwiających marketerom przygotowywanie reklam. Oferowane opcje mają pozwolić m.in. na umieszczanie ubrań na wirtualnych modelach o różnych sylwetkach czy generowanie tła. Firma testuje również narzędzia do generowania tekstu. Ma to uatrakcyjnić reklamy publikowane na platformach społecznościowych i odpowiadać na realne potrzeby użytkowników. „Dając konsumentom lepsze wyobrażenia na temat tego, jak dany produkt może wyglądać, mamy nadzieję, że pomożemy kupującym dokonać właściwego wyboru, a reklamodawcom pozwolimy na tworzenie atrakcyjnych materiałów reklamowych” – dowiadujemy się.

Źródło: facebook.com

Wiosną 2025 roku Meta zaczyna testować także opcję powiadomień o reklamach na Facebooku. Powiadomienia o reklamach to narzędzie umożlwiające docieranie do osób, które mogły już wcześniej wejść w interakcję z reklamą. Dzięki temu firmy zyskają dodatkowe możliwości angażowania odbiorców oraz będą przypominały o swoich produktach, zachęcając tym samym do ponownego rozważania zakupu.

Wkrótce globalnie będą również dostępne również linki do witryn na Instagramie, co ma umożliwić marketerom przekierowanie do wielu stron w ramach jednej reklamy. Według danych Mety ma to znaczący wpływ na sprzedaż.

Firma planuje także umożliwić reklamodawcom wysyłanie próśb o podanie adresu e-mail w celu udostępnienia kodów promocyjnych. Ma to pomóc markom w budowaniu bliższych relacji z klientami.

Meta zapowiada, że w najbliższym czasie w dalszym ciągu planuje rozwijać nowe funkcje i narzędzia oparte na AI, które pomogą zmaksymalizować potencjał kampanii reklamowych prowadzonych na platformach społecznościowych. (kn)

Źródło: facebook.com, Using the power of AI to reach customers wherever they are, 21.03.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj