poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMeta opóźnia wprowadzenie szyfrowanych wiadomości

Meta opóźnia wprowadzenie szyfrowanych wiadomości

Meta (wcześniej Facebook) informuje o opóźnieniach we wprowadzaniu szyfrowanych wiadomości na Facebooku i Instagramie do 2023 roku – informuje theguardian.com. Przyczyną są argumenty uczestników kampanii na rzecz bezpieczeństwa dzieci, którzy wyrażają obawy, że wprowadzenie tego typu wiadomości mogłoby utrudnić dotarcie do osób stosujących przemoc wobec nieletnich w świecie online – czytamy.

Zdaniem brytyjskiej organizacji National Society for the Prevention of Cruelty to Children szyfrowane wiadomości, które pozwalają na przeglądanie zawartości wyłącznie przez nadawcę i odbiorcę, są „najpopularniejszą ścieżką wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie”, ponieważ organy ścigania nie są w stanie sprawdzić tych treści – czytamy dalej.

Źródło przypomina, że przedsiębiorstwo Zuckerberga korzysta już z szyfrowania typu end-to-end w przesyłaniu wiadomości na WhatsAppie i planowało rozszerzyć to na komunikatory w swoich portalach społecznościowych w 2022 roku. Do tej pory zaszyfrowano już połączenia głosowe i wideo w Messengerze. Właściciel Mety w 2019 roku, ogłaszając plany firmy związane z zapewnianiem prywatności swoim użytkownikom, powiedział, że „ludzie oczekują, że ich prywatna komunikacja będzie bezpieczna i widoczna tylko dla osób, do których je wysłali – a nie hakerów, przestępców, władz czy usługodawców” – cytuje theguardian.com.

Dalej czytamy, że z aplikacji należących do Mety korzysta codziennie 2,8 mld ludzi. Z danych pozyskanych przez Narodowe Centrum Dzieci Zaginionych i Wykorzystywanych w Stanach Zjednoczonych wynika, że w 2020  roku zgłoszono ponad 21 mln przypadków wykorzystywania seksualnego, z czego ponad 20 mln pochodziło z Facebooka.

Źródło przytacza również wypowiedź Antigone Davis, szefowej bezpieczeństwa w Facebooku, która uznała, że Meta będzie w stanie wykryć nadużycia mimo szyfrowania, korzystając z niezaszyfrowanych danych, takich jak informacje na temat konta czy raporty od innych użytkowników. Podobne mechanizmy zastosowano już na WhatsAppie.

Czytamty także, że Ofcom, brytyjski organ rządowy zajmujący się regulowaniem komunikacji oraz egzekwowaniem zapisów zawartych w ustawie o bezpieczeństwie w internecie, która wejdzie w życie około 2023 roku, nałoży na firmy technologiczne obowiązek zachowania ostrożności w celu ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami i zapobiegania nadużyciom na ich platformach. (as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj