Według oferty złożonej do organów regulacyjnych, Meta ma w planach wprowadzić dla użytkowników z Europy subskrypcję, która umożliwiłaby im korzystanie z Facebooka i Instagrama bez reklam. Jeśli jednak nie zdecydują się na taką opcję, w zamian będą musieli wyrazić zgodę na spersonalizowane reklamy – informuje wsj.com.
Czytaj też: TikTok testuje subskrypcję bez reklam
Jak podaje źródło, wprowadzenie takiej opcji ma być sposobem Mety na obejście przepisów Unii Europejskiej, według których do wyświetlania spersonalizowanych reklam wymagana jest zgoda użytkowników. Plan został już szczegółowo omówiony podczas spotkań z organami regulacyjnymi ds. prywatności w Irlandii oraz organami regulacyjnymi ds. konkurencji cyfrowej w Brukseli.
Zgodnie z zamiarami amerykańskiego konglomeratu technologicznego, subskrypcja na Facebooku lub Instagramie na komputerze stacjonarnym kosztowałaby około 10 euro miesięcznie. Za każde dodatkowe połączone konto należałoby natomiast dopłacić 6 euro. Na wykupienie opcji bez reklam na urządzeniach mobilnych użytkownicy musieliby przeznaczać około 13 euro miesięcznie, ponieważ w podanej kwocie Meta uwzględnia także prowizje pobierane przez sklepy, z których ściągane są aplikacje – czytamy. (ao)