W lutym 2025 roku Meta przedstawiła ulepszenia dotyczące przejrzystości w oznaczeniu reklam stworzonych przy pomocy sztucznej inteligencji. Jak czytamy, mają one za zadanie jasno informować użytkowników, które treści i w jakim stopniu zostały zmodyfikowane przy użyciu generatywnych funkcji kreatywnych AI należących do firmy. Jest to sposób Mety na przejrzystość i odpowiedzialność w zabezpieczeniach dla reklamodawców.
Jak podaje firma, etykiety zostały zaprojektowane tak, aby użytkownicy mogli dowiedzieć się, kiedy obrazy i filmy zostały utworzone lub znacząco zmodyfikowane przy pomocy wewnętrznych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji. Jeśli podczas tworzenia danego materiału przez reklamodawców została zastosowana sztuczna inteligencja, po jego publikacji w menu z trzema kropkami lub obok napisu „Sponsorowane” pojawi się etykieta informująca o wykorzystaniu AI.
Źródło: about.fb.com
Meta podaje, że podczas określania, które treści powinny zostać oznaczone jako te stworzone przy pomocy sztucznej inteligencji, stosowane jest wieloetapowe podejście. Gdy reklamodawca korzysta z wewnętrznych generatywnych funkcji kreatywnych AI, a narzędzia te nie powodują znaczących zmian w materiale i nie zawiera on fotorealistycznej postaci ludzkiej, firma nie oznaczy treści specjalną etykietą. Jednak w przypadku, gdy sztuczna inteligencja doprowadzi do istotnych zmian w zdjęciu lub wideo, specjalne oznaczenie pojawi się w menu z trzema kropkami lub obok napisu „Sponsorowane”. Gdy natomiast narzędzia zostaną zastosowane do wykreowania fotorealistycznej postaci ludzkiej, etykieta pojawi się obok napisu „Sponsorowane”.
Firma informuje również, że trwają prace nad sposobem oznaczania materiałów stworzonych przy pomocy zewnętrznych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji. (ao)
Źródło: about.fb.com, Expanding GenAI Transparency for Meta’s Ads Products, 3.02.2025