Meta, właściciel Instagrama, wprowadza kolejną nową funkcję – opisuje socialmediatoday.com. Jak czytamy, niektórzy użytkownicy mają teraz możliwość reakcji na Stories za pomocą spersonalizowanego awatara.
Źródło zdjęć: twitter.com/pururajdutta
Socialmediatoday.com pokazuje zdjęcia, udostępnił Pururaj Dutta na Twitterze. Jak czytamy, niektórzy użytkownicy widzą już nową funkcję podczas reagowania na relacje. Obok wcześniej dostępnych reakcji emoji, możliwe jest stworzenie postaci swojego awatara – czytamy.
Źródło zauważa, że funkcja zapewni Instagramowi także nowe możliwości sprzedaży wirtualnych przedmiotów. Aplikacja Snapchat ma już szereg sponsorowanych elementów, dostępnych dla awatarów Bitmoji, umożliwiając użytkownikom wybranie dla ich wirtualnych postaci marek ubrań takich jak Adidas czy Nike – opisuje portal.
Jak czytamy dalej, stworzenie postaci jest bezpłatne, ale ewentualne chęci rozszerzenia unikatowości awatara, mogą spowodować wzrost popytu na ekskluzywne przedmioty i modyfikacje, za które platformy będą mogły pobierać opłaty.
Źródło podaje, że takie funkcje dostępne są w grach Fortnite i Roblox, gdzie użytkownicy mają możliwość zakupu wirtualnych elementów dla swoich postaci. W zeszłym roku za 4 tys. dolarów sprzedano wirtualną torbę Gucci na platformie Roblox – czytamy.
Portal zauważa, że nadchodzi czas, kiedy NFT – koncepcja polegająca na ułatwieniu zakupu wirtualnych przedmiotów – będzie czymś istotnym, dlatego Meta szuka więcej sposobów na napędzanie tej zmiany.
Jak czytamy, NFT jako infrastruktura do zakupu wirtualnej odzieży ma potencjał i może być tak, że posiadanie wirtualnej torby Gucci, którą można powiązać ze swoją tożsamością online, będzie miało rzeczywistą, doceniającą wartość, ponieważ korzystanie z awatarów i funkcje wirtualnych światów rozszerzają się.
Czytaj więcej: NFT w komunikacji.
(bs)