środa, 26 marca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataMeta wprowadzi w Wielkiej Brytanii subskrypcję bez reklam na Facebooku i Instagramie?

Meta wprowadzi w Wielkiej Brytanii subskrypcję bez reklam na Facebooku i Instagramie?

Meta rozważa wprowadzenie w Wielkiej Brytanii płatnej subskrypcji, dzięki której użytkownicy mogliby korzystać z Facebooka i Instagrama bez reklam. Plany firmy pojawiły się w momencie, w którym zgodziła się ona zaprzestać wysyłania ukierunkowanych przekazów promocyjnych do jednej z brytyjskich użytkowniczek Facebooka – pisze bbc.com.

Jak czytamy, zgodnie z planami Mety osoby korzystające z należących do niej serwisów mogłyby za opłatą zrezygnować z otrzymywania reklam, a co za tym idzie także śledzenia ich danych.

Rozważania firmy dotyczące wprowadzenia tego rodzaju subskrypcji w UK pojawiły się po zakończeniu sporu z Tanyą O’Carrol, jedną z brytyjskich użytkowniczek Facebooka. Kobieta wytoczyła bowiem Mecie proces, w którym domagała się zaprzestania wykorzystywania przez przedsiębiorstwo jej danych osobowych do wyświetlania ukierunkowanych reklam.

Czytaj więcej: Facebook zaprzestanie wysyłania ukierunkowanych reklam do jednej z brytyjskich użytkowniczek

Podobna subskrypcja jest dostępna także w Unii Europejskiej. Użytkownicy, aby korzystać z platform społecznościowych Mety bez reklam, muszą płacić od 5,99 euro miesięcznie – czytamy.

Czytaj więcej: Subskrypcja bez reklam na Instagramie i Facebooku już dostępna

Rzecznik Mety przekazał, że firma „rozważa opcję” oferowania podobnej usługi w Wielkiej Brytanii i „konstruktywnie współpracuje” przy tworzeniu subskrypcji z brytyjskim organem ochrony danych – dowiadujemy się.

Matt Navarra, ekspert ds. mediów społecznościowych, zaznaczył, że według niego subskrypcja bez reklam nie będzie cieszyła się zbyt dużą popularnością w Wielkiej Brytanii. Podobne zjawisko miało także miejsce w UE. Jak podkreślił Navarra, większość użytkowników woli bowiem płacić swoimi danymi niż wydawać prawdziwe pieniądze. Dodał on także, że plany Mety mogą być próbą zabezpieczenia się na przyszłość. „Wchodzimy w erę, w której ludzie będą musieli wybierać między pieniędzmi a prywatnością, a na razie większość będzie kontynuować przeglądanie za darmo” – poinformował ekspert, cytowany przez źródło. (ao)

Źródło: bbc.com, Meta considers charging for ad-free Facebook and Instagram in the UK, Liv McMahon, 24.03.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj