25 kwietnia 2024 roku Meta poinformowała, że z Instagrama i Facebooka zniknie możliwość organizowania zbiórek charytatywnych bez konieczności przekierowywania użytkowników do zewnętrznych stron.
Firma przekazuje, że od 1 lipca 2024 roku organizacje dobroczynne, które działają w Europejskim Obszarze Gospodarczym (z ang. EOG – European Economic Area), będą musiały kierować użytkowników bezpośrednio do swoich witryn internetowych w celu wpłacenia pieniędzy na wybrany cel. Ostatnim dniem na dokonanie wpłaty bezpośrednio w serwisach Mety będzie 30 czerwca 2024, a środki zostaną przekazane założycielom zbiórek do 15 lipca.
Zmiany będą miały największy wpływ na organizacje dobroczynne w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Szwecji.
Jednocześnie przedsiębiorstwo podkreśla, że „wspiera i nadal będzie wspierać organizacje non-profit, docierając do ludzi z informacjami o sprawach, na których im zależy”. Meta informuje, że obecnie bada nowe sposoby, które przyczyniłyby się zarówno do zwiększenia liczby datków, jak i poszerzenia listy instytucji, do których trafiają pieniądze.
Co więcej, zespół Mety ds. wpływu społecznego analizuje różne opcje użycia przycisku „Przekaż darowiznę”, który miałby bezpośrednio kierować internautów do stron konkretnych organizacji. Firma pracuje również nad tym, by linki do pozyskiwania funduszy na cele charytatywne stały się jeszcze bardziej angażujące.
Źródło: facebook.com
Obecnie Meta nie podaje powodów modyfikacji systemu wpłacania darowizn. (an)