W tym tygodniu w gazetach pojawiło się wiele informacji o nowych strategiach promocji miast. Lublin został ogłoszony „miastem inspiracji”. Radni stolicy lubelszczyzny przyjęli projekt nowego logo i hasła, które są częścią promocji miasta. Strategię marketingową dla lubelskiego magistratu przygotowała warszawska firma Brand Nature Access.
Także Rzeszów stawia na promocję. W Gazecie Wyborczej Rzeszów ukazał się artykuł Agaty Kulczyckiej, w którym pisze ona, że w chwili obecnej panują doskonałe warunki do tego, by miasto stało się metropolią. Na wczorajszej konferencji organizowanej przez Gazetę najlepsi polscy specjaliści wypowiadali się, w jaki sposób opracować strategię, by to miejsce stało się rozpoznawalne. Jak twierdzi prof. Witold Orłowski „Żadne polskie miasto nie zmieni się w metropolię, jeśli nie stworzy odpowiednich warunków do rozwoju gospodarczego”. Atrakcyjność Rzeszowa i duży wybór inwestycji może więc być doskonałym sposobem na jego promocję. Mateusz Zmyślony z Grupy Eskadra potwierdził, że stolicy Podkarpacia potrzebna jest profesjonalna kampania promocyjna współgrająca ze strategią regionu.
Autorka artykułu podaje także przykłady miast, które opracowały świetne koncepcje własnego wizerunku. Są to Wrocław i niewielkie miasto Berlinek, które zainwestowało w sport i turystykę. W Gazecie Wyborczej Kraków pojawił się również artykuł o promocji Krakowa. Strategia wizerunkowa tego miasta na najbliższe lata ma odnosić się do nowoczesnych technologii i wysokiej kultury. Ogłoszono także konkurs, w którym każdy może wymyślić i urozmaicić hasło reklamowe promujące Kraków. (mk)