Jak wynika z raportu City Brands przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, Warszawa, Wrocław i Kraków mają najlepszą opinię jako miejsca budowy swojej kariery zawodowej. Na liście miast o największym potencjale w tym względzie, stolicę umieszcza aż 73 proc. dorosłych mieszkańców Polski. Mniej wskazań uzyskują Wrocław (42 proc.) i Kraków (38 proc.).
Badanie City Brands objęło też analizę postrzegania 10 największych miast jako miejsc zamieszkania. Respondentów poproszono o wybór lokalizacji, w których – ich zdaniem – jest najlepsza komunikacja, dużo zieleni, atrakcyjna oferta kulturalno-rozrywkowa. W tej konkurencji zdecydowanie wygrał Kraków wskazany przez 47 proc.. Zaraz za nim uplasowały się Gdańsk (34 proc.) i Wrocław (31 proc.).
W kategorii atrakcyjności turystycznej zdecydowanie wygrywa Kraków. Jako jedno z najciekawszych miejsc krótkiego wyjazdu wskazuje go aż 72 proc. mieszkańców Polski. Na dalszych pozycjach znalazły się Gdańsk (51 proc.), Wrocław (28 proc.) i Warszawa (27 proc.). Spośród największych miast, najmniej atrakcyjne turystycznie są wg Polaków Bydgoszcz i Łódź.
Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w lutym 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1080 dorosłych mieszkańców Polski. Cały raport (kk)