Na początku lutego 2022 roku ruszyła kampania społeczna „Gdańsk Miastem Równości”, której głównym celem jest zwrócenie uwagi na równość obywateli miasta wobec prawa, a także wyrażenie sprzeciwu wobec mowy nienawiści, hejtu i dyskryminacji.
„Nie ma miejsca na żadne »ale« w kwestii elementarnych praw człowieka i obywatela, w kwestii równości i równego traktowania. Ta kampania ma zwrócić uwagę na różne aspekty równości, które dotyczą każdego z nas. Mieszkańcy Gdańska są wrażliwi i rozumieją potrzeby innych, ale z pewnością są także tacy, którzy nigdy nie mieli możliwości uświadomienia sobie, jak to jest żyć z poczuciem wykluczenia i odrębności” – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. „Kampania skierowana jest do wszystkich gdańszczanek i gdańszczan, po to, żebyśmy umieli odkryć wrażliwość, zauważyć drugiego człowieka i jego potrzeby” – dodaje.
Jak informują organizatorzy, przygotowane specjalnie na potrzeby kampanii spoty oraz billboardy i citylighty, umieszczone w przestrzeni miejskiej, będą dotykać kwestii różnych rodzajów dyskryminacji – pochodzenia, płci, wieku, niepełnosprawności, orientacji psychoseksualnej, światopoglądu, sytuacji ekonomicznej czy wykształcenia. Bohaterami filmów będą przedstawiciele tych grup, które na swojej drodze najczęściej spotkają się z wykluczeniem lub brakiem tolerancji.
Działania w ramach kampanii będą prowadzone również w internecie, głównie w mediach społecznościowych – w kanałach miasta oraz partnerów akcji, a także na stronie Gdańskiego Centrum Równego Traktowania.
W ramach akcji przeprowadzony zostanie konkurs dla organizacji społecznych. Ich zadaniem będzie przygotowanie działań propagujących postawy i idee równościowe, na które będzie można uzyskać grant.
Kampania społeczna jest kolejnym elementem uchwalonego przez Radę Miasta w 2018 roku Gdańskiego Modelu Na Rzecz Równego Traktowania. Kampania „Gdańsk Miastem Równości” zaplanowana jest na dwa lata. (as)