Organizacja turystyczna Experience Regina w Kanadzie przeprosiła po tym, jak wiele osób stwierdziło, że jej nowa kampania reklamowa seksualizuje miasto – informuje bbc.com.
Hasła reklamowe opierały się na grze słownej związanej z angielską wymową nazwy Regina: „Pokaż nam swoją Reginę” czy „Miasto, które rymuje się z zabawą”. Oba hasła miały nawiązywać do nazwy żeńskich genitaliów.
Jak czytamy, niektórzy mieszkańcy twierdzili, że tego typu hasła umniejszają kobietom.
19 marca 2023 roku organizacja Experience Regina przeprosiła, przyznając, że nowe hasła przekroczyły granice i wywarły negatywny wpływ.
Burmistrz Reginy Sandra Masters, która początkowo popierała zmianę, zorganizowała konferencję prasową 22 marca 2023 roku.
„Chcę wyrazić, jak niesamowicie rozczarowana i zbulwersowana jestem seksistowskim przekazem Experience Regina” – powiedziała Cheryl Stadnichuk, radna miejska. „Mamy niezwykle wysokie wskaźniki przemocy ze strony mężczyzn i napaści seksualnych w naszym mieście. Jako społeczeństwo mamy obowiązek uczyć chłopców i mężczyzn o tym, czym jest zgoda” – dodała.
Lokalne firmy, które dodały nowe slogany do towarów, również przeprosiły i usunęły produkty – czytamy. (zd)