Zwycięzcą plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku 2018, w którym nagradzane są najlepsze zmiany marki, zostało Miasto Rybnik – centralny ośrodek aglomeracji rybnickiej na Górnym Śląsku. Przez ostatnie kilka lat Rybnik korzystał z różnych form logo promocyjnych i znaków miejskich instytucji, co przyczyniło się do powstania nieładu wizualnego. Miasto zdecydowało się na zmianę wizerunku m.in. ze względu na chęć uporządkowania przestrzeni publicznej, wzmocnienia lokalnego patriotyzmu, skutecznego budowania marki miejscowości i bycia przykładem dobrze zorganizowanej. Za rebranding odpowiedzialne było Studio Otwarte.
Drugie miejsce w konkursie zajęło Jit Team – firma zajmująca się budowaniem zespołów specjalistów IT, natomiast na trzeciej pozycji znalazło się aMuz – Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Wyróżnienie Branding Monitor zdobyło 3kiwi baby – firma prowadząca sprzedaż artykułów dziecięcych. Wyróżnienie elektorów plebiscytu zdobyło również Miasto Rybnik.
źródło: repl.brandingmonitor.pl
źródło: repl.brandingmonitor.pl
źródło: repl.brandingmonitor.pl
Do konkursu zgłoszono 39 kandydatur, z których dziesięć zostało nominowanych przez elektorów plebiscytu do obrad jury: 3kiwi baby, aMuz – Akademia Muzyczna im. St. Moniuszki w Gdańsku, Jit Team, LEM.fm, Materia.st, Miasto Rybnik, Mobiconf, Muzeum Piłsudskiego, North Fish i Warsaw Run Club. Podczas obrad jurorzy brali pod uwagę zasadność przeprowadzonego rebrandingu, oryginalność projektu, estetykę nowej identyfikacji wizualnej, jej wartość funkcjonalną oraz efektywność zmiany.
RE:PL Polski Rebranding Roku to ogólnopolski konkurs, organizowany od 2013 roku przez Branding Monitor. Biorą w nim udział polskie firmy i projektanci, którzy w danym roku przeprowadzili całościowe przeprojektowanie i zmianę tożsamości wizualnej marki. (ak)
Zdjęcie główne: repl.brandingmonitor.pl, RE:PL – Polski Rebranding Roku 2018