Agnieszka i Leszek Nowakowie na łamach Briefu piszą o sukcesie promocyjnym Szklarskiej Poręby. Autorzy zauważają, że w Polsce w wizerunek inwestują zazwyczaj duże miasta, jednak Szklarska Poręba jest przykładem na to, że warto inwestować we własną markę.
W artykule autorzy przybliżają nam, w jaki sposób władze miasta kształtowały jego markę. Przeprowadzono liczne badania i konsultacje z mieszkańcami, które pomogły ustalić różnice miedzy autowizerunkiem a wizerunkiem miasta w opinii turystów. „Źródłem siły marki są jej efekty komunikacyjne u docelowych odbiorców, czyli świadomość marki i jej wizerunek” – podkreślają Nowakowie. Dodają także, że ważne jest opracowanie znaku kojarzącego się z marką, jednak należy pamiętać o tym, że sam znak jej nie zbuduje. Podkreślają, że jest on jedynie początkiem długofalowego procesu komunikowania i utrwalania nowego wizerunku miasta w świadomości turystów. (mk)